1. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Klik op ‘wachtwoord vergeten’ naast het invulveld en volg de instructies.

  2. Hoe vind ik het snelst de juiste bron?

    U start het best bij de becommentarieerde gids. Die rangschikt alle informatie thematisch per rechtsmaterie. Ook de zoekmotor helpt u om snel het juiste document te pakken te krijgen. U kunt:

    • Eenvoudig zoeken: vul een term in en klik op ‘zoeken’. De zoekmotor graaft door de hele databank en bezorgt u relevante resultaten.
    • Zoeken per rubriek: beperk de zoekresultaten tot specifieke thema’s of brontypes.
    • Geavanceerd zoeken: baken uw zoekopdracht streng af zodat u slechts een beperkte resultatenlijst met de meest relevante documenten krijgt.
    • Zoekopdrachten verfijnen: gebruik automatisch gegenereerde suggesties, booleaanse operatoren (AND, OR, and NOT) of ‘catch-all’-asterisken om sneller de juiste documenten te vinden. Of pas de resultatenlijst aan met filters of synoniemen.
  3. Hoe vind ik een bepaald woord in een lange tekst?

    Toets Ctrl+F of Command+F en typ het woord in de zoekbalk.

  4. Wat kan ik doen als ik geen antwoord vind op mijn vraag?

    Stel uw complexe inhoudelijke vraag rechtstreeks aan onze redactie. Dan krijgt u binnen 24 uur een antwoord.

  5. Hoe weet ik zeker dat de informatie in SocialWeb up-to-date is?

    We nemen de vorige (gecoördineerde) versie van alle wetteksten op in de databank. Zo kunt u controleren of u de juiste versie te pakken hebt. Voor rechtspraak geldt hetzelfde: beroepen en cassatieberoepen tegen vonnissen en arresten worden gekoppeld aan de oorspronkelijke uitspraak in de becommentarieerde gids.

  6. Welke informatie bevat SocialWeb precies?

    In SocialWeb vindt u alle cruciale bronnen die u nodig hebt als specialist sociaal recht:

    • wetgeving en rechtspraak
    • becommentarieerde gids sociaal recht
    • dagelijkse en wekelijkse nieuwsupdates
    • minigids met basisinformatie per thema
    Bekijk hier het overzicht van alle diensten in SocialWeb

  7. Kan mijn collega ook nieuwsbrieven ontvangen van SocialWeb?

    Ja. U hebt zelfs helemaal geen abonnement op SocialWeb nodig om dagelijkse en wekelijkse overzichten te ontvangen van relevante nieuwsberichten. Wilt u meer lezen dan de titels en samenvattingen? Dan moet u wél lid worden van SocialWeb. Schrijf u meteen in

  8. Kan mijn collega ook toegang krijgen tot mijn SocialWeb-abonnement?

    Ja, u kunt met meerdere collega’s één SocialWeb-abonnement delen. Pas op: de toegang is altijd beperkt tot één collega per keer. Voor gelijktijdige toegang moet u het abonnement uitbreiden.
    Neem contact op met de klantendienst voor meer informatie

  9. Waar kan ik terecht bij technische problemen?

    Neem contact op met onze klantendienst via 0800 39 067 of info@socialweb.be.

  10. Hoe word ik auteur bij SocialWeb?

    Neem contact op met de redactie via redactie@socialweb.be

  11. Waar kan ik terecht met opmerkingen over de inhoud van SocialWeb?

    Neem contact op met de redactie via redactie@socialweb.be

  12. Mag ik de inhoud van SocialWeb overnemen op mijn eigen website?

    U mag alle gratis informatie beschikbaar op de publieke website van SocialWeb zelf verspreiden, op voorwaarde dat u een duidelijke en volledige bronvermelding opneemt. Voor alle andere inhoud gelden de auteursrechten.

top of page
SocialWeb is door DBiT ontwikkeld, een dochteronderneming van Groep Larcier